Friday, October 12, 2012

Les soldats d'argile - The Terracotta Warriors

(le texte suit les photos...le texte français suit le texte anglais)

(the text follows the photos...the french text follows the English text)

The day began with a visit to an archaeological dig of a village which dates more than 6,000 years...the discovery of the village was made at the beginning of the 50s on a construction site...let just say that the construction stopped rather abruptly... important discoveries were made on the site such human bones, tools, terra-cotta vases...

From there, we went to see the Terracotta Army...the site is approximately 40 km of Xi'an...Emperor Qin ordered the army created to protect him in the after-life...not sure that it worked but it is quite impressive to see...the discovery of the army was made in 1974 and is considered to be the archaeological discovery of the 20th century...at the start of the visit I was a little disappointed at not being able to get closer to the soldiers... the shots would have been rather fantastic, but I quickly reasoned myself to the fact that these soldiers are very fragile pieces of art that are more than 2,000 years old and must be protected at all costs...we did see some soldiers from very close, but they were protected inside a glass casing...every soldier is life-size and is unique in his characteristics...it is believed that there was more than 8,000 statues on the site...we did observe that there are many workers who are working to restore the statues...in the end I was quite pleased with my visit even if I was not able to approach statues as I would have wanted...

We have an early wake-up tomorrow morning because we leave the hotel at 5:30 am to catch our flight to Chengdu, where we will get to see the Giant Pandas...I hope that the Sherpa will not be bitten by the little teddy bears...

La journée a commencé par une visite à une fouille archéologique d'un village qui date de plus de 6,000 ans...la découverte du village s'est faite au début des années 50 sur un site de construction...disons que la construction s'est arrêtée assez brusquement...des découvertes importantes ont été faites sur le site...ossements humains, outils, pots en terre cuite...

De là, nous nous sommes rendus au site des Soldats de terre cuite qui se trouve à environ 40 km de Xi'an...l'armée de soldats d'argile fût créée par l'empereur Qin dans le but de le protéger dans l'après-vie...pas sûr que cela a marché, mais c'est assez impressionnant...la découverte de l'armée s'est faite en 1974 et est considérée comme la découverte archéologique du 20e siècle...au début de la visite j'étais un peu déçu de ne pas pouvoir m'approcher plus près des soldats...les photos auraient été assez fantastiques, mais je me suis vite raisonné au fait que ces soldats sont des pièces d'art très fragiles de plus de 2,000 ans et qu'elles doivent être préservées à tout prix...nous avons vu quelques soldats de très près, mais ils étaient protégés à l'intérieur d'un coffre vitré...chaque soldat est grandeur nature et est unique dans ses caractéristiques...on croit qu'il y en avait plus de 8,000 sur le site...on peut observer qu'il y a beaucoup de travailleurs qui s'affèrent à restaurer les statues...une visite assez satisfaisante même si je n'ai pas pû m'approcher des statues comme je l'aurais voulu...

Le réveil se fera tôt demain matin car nous quittons l'hôtel à 5 h 30 pour prendre notre envolée pour Chengdu, où nous y verrons les Pandas Géants...J'espère que le Sherpa ne se fera pas mordre par les petits nounours...